Jeroen in Stockholm!

Familiebezoek in Stockholm - Deel 1

Hoi iedereen,

Sorry dat het zo lang geleden is dat ik wat van me heb laten horen, maar ik nu weer genoeg om te vertellen!!

Laughing
Vorige week donderdag zijn Pa & Ma en Jan-Willem & Christa namelijk op bezoek geweest! Ze moesten al vroeg vliegen, maar daardoor waren ze al wel lekker om 10:00 's ochtends in het hotel. Het hotel waarin ze verbleven is maar 5 minuutjes lopen van mijn kamer, dus ik stond al snel op de stoep, haha.

Het was erg leuk om ze weer te zien en ze hadden ook de nodige boodschappen voor me meegenomen. Ik ben dan ook weer helemaal voorzien van hagelslag, ontbijtkoek, kruidnoten, pepernoten enzovoort

Tongue out
.Eerst heb ik natuurlijk even mijn kamer geshowd, dus nu hebben ze een goede indruk waar ik woon. Aangezien het de eerste dag was hebben we die dag een grote stadswandeling gemaakt. Vanaf mijn kamer zijn we door de lange winkelstraat, via het paleis, naar de oude stad gelopen. Hier hebben we wat gewinkeld en lekker geluncht. Op die manier konden ze gelijk kennis maken met de hoge prijzen in Stockholm, haha. Ook hebben we we het kleinste straatje van Stockholm bezocht en ook een bezoekje aan de plaatselijk modelbouw winkel voor Jan-Willem mocht natuurlijk ook niet ontbreken! Daarna nog een bezoek aan het warenhuis NK (nordic-kompagniet / no-cash) om de dag compleet te maken.

Zo rond een uur of 4 waren ze terug in het hotel om even uit te rusten, voordat we gingen eten. Ze waren namelijk allemaal al op 02:00 's nachts opgestaan, dus dan ben je na een flinke stadswandeling best moe.

Wink
We waren bij een erg leuk restaurant gaan eten waar ze planksteak serveren. Zoals de naam al zegt, krijg je dan een steak met aardappelpuree, boontjes + een sausje, geserveerd op een soort broodplank. Dit smaakte alvast naar meer en ook het toetje was overheerlijk!

De 2e dag (vrijdag), had ik eerst college tot 12:00 uur en daarna hadden we afgesproken. De avond ervoor hadden we al afgesproken dat we om 13:30 met een rondvaartboot zouden gaan door de Archipelago (dit zijn de eilanden voor de kunst van Stockholm). Tijdens deze 2,5 uur durende rondvaart hadden we een mooi uitzicht op alle zomerhuisjes die de mensen in de Archipelago hadden. Daarnaast vertelde een gids aan boort van de boot over alle bezienswaardigheden die we tegenkwamen. Onder het genot van een muffin was dit zeker een zeer geslaagde trip op het water!! Na aankomst zijn we nog naar Saluhallen gegaan. Dit is een grote markthaal met allerlei kraampjes die verse producten zoals groente, kaas, vis, vlees en dergelijke verkopen. Veel mensen waren hier aan het eten en het was erg leuk om zoiets een keer te zien. Ook heb ik die dag gelijk een winterjas gekocht, want die had ik nu toch echt nodig. Ik had ze al gewaarschuwd voordat ze hier kwamen, dat het hier toch wel een stukje kouder is dan in Nederland. Gelukkig waren ze hier goed op voorbereid, want de temperatuur is hier overdag maximaal tussen 10-12 graden, maar 's nachts is het hier vaak maar 8 graden.

Die avond hebben gegeten bij een Italiaan in de oude stad (Gamla Stan - door sommigen onder ons ook wel Kazachstan/Pakistan genoemd, ik noem geen namen, haha). We hadden hier heerlijke pizza's met livemuziek door een persoon die gitaar en mondharmonica speelde en een zingende kok

Laughing
In het hotel konden we lekker genieten van gratis koffie en thee in de lobby, dus hier zaten we 's avonds vaak na het avondeten nog even uit te rusten. Gelukkig waren ze allemaal zeer tevreden over het hotel en zoals gezegd had het een perfecte locatie ten opzichte van mijn kamer en het centrum.

Deel 2 van dit verhaal volgt snel!

Groetjes Jeroen

ps: ook heb ik nieuwe foto's geplaatst.

Reacties

Reacties

Marielle

Nou dat was wel gezellig!! Nog maar paar weken voordat je even in Nederland bent. Succes met alles en de groetjes van ons hoor!! Jan, Mariëlle en Stefan.
O ja, Stefan heeft a.s. maandag om 13.00 praktijkexamen, ben heeel benieuwd, gisteren ging het goed, dus we wachten maar af en dan hoor je het wel!! Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!