Jeroen in Stockholm!

De tijd vliegt!!

Hey allemaal,

Mijn laatste blog is alweer van een aantal weken geleden, dus het is de hoogste tijd voor een update en nieuwe foto's.

Wink
Voordat ik vertel wat ik allemaal heb uitgespookt, wil ik even zeggen dat de tijd echt ontzettend snel gaat. Op het moment dat ik dit schrijf staat mijn blog (zie profiel) al op 26% en kom ik over 97 dagen al definitief terug naar Nederland. Natuurlijk kom ik 1 november ook al voor een week naar huis voor mijn diploma-uitreiking.

De afgelopen 2 weken ben ik eigenlijk druk geweest met van alles en nog wat. Vooral voor de universiteit heb ik veel gedaan, want pa & ma en Jan-Willem & Christa komen al over 1,5 week!! Hier heb ik natuurlijk ontzettend veel zin en ik wil er dus voor zorgen dat ik die dagen alvast niet hoef te studeren

Tongue out
Ook het eten op mijn eenpits kookstel heb ik al aardig onder de knie. Het duurt gewoon iets langen dan normaal, maar pasta, nasi, bami, spinazie en gebakken aardappelen zijn geen probleem. Ook had ik XL Wienerschnitzels bij de Lidl gekocht en zo'n schnitzel van 250gram gaat er wel in!
Tongue out

Vorig weekend ben ik op zaterdag nog wel even een rondje door de stad wezen doen. Het was namelijk erg zonnig (wel koud met zo'n 12 tot 13 graden) en een ontzettend mooie dag om wat foto's te maken van Stockholm. Ik ben naar een uitzichtspunt gelopen waar je een mooi uitzicht had op de oude stad (zie mijn nieuwe foto's). Ook heb ik gelijk weer een aantal nieuwe plaatsen ontdekt in de stad, dus ik kan mijn weg nu wel aardig vinden!

Afgelopen donderdag was er een diner georganiseerd speciaal voor exchange studenten. Dit was erg gezellig met heerlijk eten en champagne. Ook Zweedse liedjes mochten niet ontbreken! Daarna zijn we naar Sturecompagniet gegaan, dit is namelijk de grootste club in Stockholm. Ik had de volgende morgen wel weer college om 08:15, dus het opstaan viel een beetje tegen, haha.

In het weekend hebben we iemand zijn verjaardag gevierd hier in het exchange gebouw. Dit was natuurlijk ook inclusief taart, dus ook weer zeer geslaagd. Ook zijn we met een groep van 12 man naar een ijshockey wedstrijd geweest. Het stadion was naar de grote Ericson Globe (hier worden grote evenementen georganiseerd) en dit is maar 15 minuten met de metro. Het was een erg leuke en spannende wedstrijd. Na 3x 20 minuten stond het nog 1-1, dus een verlenging was nodig. Helaas scoorde het uitteam al na 3 minuten, dus geen winst voor het team uit Stockholm. Dit was mijn 2e ijshockeywedstrijd, want de eerste heb ik natuurlijk vorige jaar gezien in Toronto. Het grote verschil is, is dat het er in Canada allemaal net even iets harder aan toe gaat en ze betere hotdogs hebben dan hier. Gelukkig was de sfeer ook weer echt geweldig!

Laughing

Nu dat ik het toch over Canada heb, Toronto is echt niet te vergelijken met Stockholm. Eigenlijk op alle vlakken, Toronto staat helemaal vol met wolkenkrabbers en hier heb je er geen een. Maar Stockholm heeft weer een heel mooi oud centrum, dus echt 2 totaal verschillende steden. Gelukkig maar, want anders zou ik 2x dezelfde exchange hebben!

Dit was het weer voor nu, hej då!

Groetjes,
Jeroen

Reacties

Reacties

Jeanet

goedemorgen jeroen,wat leuk om weer wat van je te lezen,klinkt allemaal erg leuken inderdaad het schiet nu al op dat je familie komt (erg leuk). Hier is alles oke, woensdag halen we snder,janine,esmee weer van schiphol (zijn naar menorca geweest)Zo jeroen weer een beetje bijgepraat veel succes verder.Gr omepiet en tante jeanet.

Marielle

Hoi Jeroen, hoe is het met je? Het is zeker leuk dat je Vader, Moeder Jan-Willem&Christa, er zijn. We wensen jullie heel fijne dagen toe, geniet er van met elkaar! We zien je berichtjes wel tegemoet met foto's. Groetjes van ons.

Jeroen

Hoi! Ze waren al vanmorgen om 10 uur in het hotel en hebben een goede vlucht gehad. Het is inderdaad heel erg leuk dat allemaal hier zijn! Vandaag hebben we een stadswandeling gemaakt door de 'oude stad' en het winkelcentrum. Vanavond lekker uiteten! Prima, ik zal binnenkort even een nieuw verhaal + foto's uploaden! Groetjes van ons allemaal!

Marjalijn

Hee Joentje!
Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt ;-) Als je terug komt, kan je voor je lievelings collega's wel een lekker maaltje bereiden dan!!
Veel plezier!!
Groetjes
Marjalijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!