Jeroen in Stockholm!

Colleges zijn begonnen!

Hoi iedereen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus het is hoog tijd voor een nieuw bericht!

Mijn laatste blog was net voor de start van de introductiedagen en deze heb ik dus inmiddels gehad. In twee dagen kregen we veel informatie over hoe alles werkt op de universiteit, de computer systemen, de vakken etc.

Wink
De universiteit bestaat eigenlijk uit een groot hoofdgebouw en een gebouw (tegenover mijn kamer) met computer zalen. Het hoofdgebouw is hier om de hoek en het ziet er allemaal keurig uit. Het is veel kleiner dan de campus in Rotterdam, maar dat komt omdat het hier alleen een business school is.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste college week al gehad en gelukkig is het allemaal goed gegaan. Voor zover ik het nu kan inschatten lijkt het aardig op de manier van lesgeven die we in Rotterdam ook hebben. De klassen bestaan ongeveer uit 30 -50 studenten. Mijn boeken heb ik besteld via internet, dus die krijg ik hopelijk snel. Ook voor alle nodige boodschappen heb ik de geschikte supermarkten wel gevonden. Het meeste koop ik bij de Lidl en mijn brood ga ik meestal halen bij een supermarkt een blok verderop.

Ook zijn er al aardig wat feestjes geweest (ook verjaardagen) en zijn we al een paar keer uit eten geweest. Maar dat uit eten doe je ook niet elke dag, want daar is het veel te duur voor, haha. Ook een paraplu heb ik al aangeschaft want het heeft hier vrijdag en zaterdag non-stop geregend. :P Van het weekend ben ik naar het winkelcentrum geweest om eens te kijken waar alles is. Gelijk wat gekocht bij de H&M, dus dat is alvast lekker Zweeds

Laughing
. Daarnaast zijn we naar Skansen geweest, dit is een openlucht museum over Zweden met een kleine dierentuin met dieren uit Scandinavië. Zo waren er bijvoorbeeld bruine beren, wolven, lynxen en rendieren. We hadden droog weer en het was een erg gezellige dag!

Ook ben ik van de week bij de wisseling van de wacht wezen kijken, wat erg leuk was om te zien. Dit keer was er een mariniersorkest bij betrokken, die allerlei leuke liedjes speelden. Voor de rest ziet Stockholm er echt schitterend uit, met hele mooie oude gebouwen. Vooral de oude stad en het deel langs de boulevard is echt heel mooi. Het openbaar vervoer heb ik ook bijna niet nodig, want alles is bijna op loopafstand!

Verder kom van 's avonds 1 november tot 's morgens 7 november naar huis, want in dat weekend in mijn officiële uitreiking van mijn Bachelor diploma! Ook zal ik zo even wat nieuwe foto's van de stad uploaden!

Oja en niet te vergeten volg ik ook een aantal Zweedse lessen voor beginners (gewoon voor de lol) en ik kan al tot 10 tellen, haha.

Tongue out

Groetjes,
Jeroen


Reacties

Reacties

swedenexchange

Next post in swedish right? :P

Marielle

Ha Jeroen, fijn voor je dat het goed gaat met je. Alles gaat goed hier, Stefan heeft het reuze naar z'n zin bij Rennes. Ene man die er werkt: Wim, die zei vandaag tegen hem: van mij mag je hier komen werken na je school. Andere deden maar beetje blabla omdat het moest maar hij werkt hard door, omdat het dan eerder klaar is. Hij is nu met kasten bezig en vandaag met een storings monteur mee geweest. Dus dat is positief he...allemaal weer aan 't werk lekker druk deze week! Met de fitclub gestart, erg leuk allemaal. Donderdag ga ik mee wandelen van 9.00 tot 10.00 heerlijk om te lopen en gezellig! Nou je bent weer op de hoogte van ons en de groetjes he...

Jeanet.

Hoi jeroen,ik dacht laat ik eens even een stukje schrijven. Hoe is het bij jouw,volgens mij gezellig en goed (wel druk met je studie natuurlijk)daar ben je tenslotte voor daar.Hier gaat alles zijn gangetje..groeten uit nieuwe-tonge.ps er komt weer een kaart naar je toe.

Sander

Hej Jeroen, bra att läsa att du har kul. Självklart skriver jag denna svenska ur mitt sinne, men Google hjälper mig en hand :) Fram tio count är inte ett problem för mig: en, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio ! Ha roligt och välsmakande håller fortfarande skriva!

Hälsningar från ditt skrivande svenska kusin,
Sander

Jeroen

@Marielle, fijn om te horen dat Stefan het zo naar zijn zin heeft en dat ze tevreden over hem zijn. Ja dan hebben jullie het inderdaad druk! Jij ook veel succes met de fitclub!

@tante Jeanet, leuk om wat van jullie te horen hoor! Het gaat hier inderdaad prima en soms is het best druk met de universiteit, maar tis hier ook echt gezellig! Dat is leuk, ik ben benieuwd naar de kaart :D

@Sander, ik kon het eigenlijk best nog wel aardig lezen zonder vertaler. Als je Zweeds uitspreekt lijkt het soms net Flakkees (je kan ook overal in het buitenland komen he met Flakkees, heeft opa toch gelijk) :P Ik zag trouwens dat Esmee het ook naar haar zin had bij de Binnenmaas! Fijne vakantie verder!

@Iedereen: Tack så mycket och hälsningar från Jeroen :D

bethina

hoi
Hier ook een berichtje van ons. Mooie foto's op je blog. Lijkt mij wel een indrukwekkende stad. Hier gaat alles zijn gangetje. Arjen heeft een nieuwe meester en vindt het weer leuk op school en Tessa is gelukkig weer helemaal opgeknapt. groetjes

Jeroen

Ha Jeroen,
Ziet er druk en gezellig uit ;) ! Veeel plezieeeer!
Groetjes uut Menheerse!
Mar

Jeroen

Dankjewel Marjalijn!! :D Hoe is het met jou? En met je huusje?? ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!