Jeroen in Stockholm!

De eerste week

Hoi allemaal,

Laughing

Het is al weer even geleden, maar hier weer eens een berichtje van mij. Ik had het namelijk afgelopen week ongelooflijk druk met opdrachten voor de universiteit. De blockseminar die afgelopen woensdag was begonnen, was namelijk erg intensief. Het was een afwisseling van colleges een heel veel groepwerk. De nacht van maandag op dinsdag hebben we zelfs de gehele nacht doorgewerkt, haha. Gelukkig was het ook erg gezellig en had ik een goede en gezellige groep om mee te werken.

Vrijdag en zaterdag zijn we nog naar een conferentiecentrum/hotel gegaan buiten de stad. Hier hadden we ook colleges, tijd voor groepwerk en gelukkig voor wat ontspanning en om van de omgeving te genieten. We verbleven namelijk op een van vele eilanden voor de kust van Stockholm, wat bij elkaar de ‘archipelago van Stockholm' wordt genoemd. Vanuit het centrum van de stad vetrokken we met een soort rondvaartboot en na ongeveer een uur varen kwamen aan op het eiland waar we verbleven. Hier stond vervolgens een bus klaar die ons in 10 minuten naar het hotel bracht. Tijdens de boottocht hadden we een mooi uitzicht over het water en heel veel Zweden hebben een zomerhuisje op een van de eilanden voor de kust. Het hotel zelf was echt schitterend gelegen aan het water en midden in de bossen. We hadden zelfs allemaal een 1-persoons kamer en het zag er allemaal netjes uit. Ook voor ontbijt, lunch en diner werd gezorgd en natuurlijk voor de ruimte om aan ons project te werken. Het hotel lag aan een drukke vaarroute, want er kwamen veel grote ferry's en cruiseschepen voorbij die op weg waren van Stockholm naar Finland, Rusland en de Baltische Staten.

Vandaag heb ik (en eigenlijk gisterenavond al) mijn verjaardag gevierd. Gisterenavond waren we, om eigenlijk te vieren dat we klaar waren met de blockseminar, met zijn allen wat gaan drinken in een bar. Sommige wisten al dat ik jarig zou zijn op de 22e, dus die hadden dat verspreidt en om 0:00 werd ik gelijk door iedereen gefeliciteerd. Vandaag kwamen er nog een aantal langs met een chocolade taart/cake voor mijn verjaardag, dus dat was ook erg leuk. Vanavond ben ik nog wat wezen eten hier in de buurt met een aantal vrienden, dus een zeer geslaagde verjaardag!

Cool

Morgen beginnen de introductiedagen, dus mijn donderdag en vrijdag is alweer helemaal vol gepland!

Groetjes,
Jeroen

Reacties

Reacties

Mariët

Hey!

Allereerst; nog van harte gefeliciteerd!!! (shame!)...zag gister dat je jarig was op fb, dacht;ik ga vanavond ff een berichtje sturen en ben dat volledig vergeten! Lees iig dat je het goed gevierd hebt! :)
Heb net je verhalen so far gelezen..klinkt allemaal erg goed! Wel gelijk aan de studie!?! Heb je nu ook nog wel ergens een 'vakantie' tussendoor (zoals bijv hier de herfstvskantie) zodat je de stad en de omgeving nog kan gaan verkennen of is dit de komende maanden keihard studeren?
Succes en plezier de komende dagen! :)

Groetjes!

Marielle

Nou Jeroen, ondanks de drukte met huiswerk heb je toch maar leuke dagen gehad. Een unieke locatie denk ik en goed verzorgd, leuk zeg!! Geniet er van he, Stefan gaat maandag beginnen bij Rennes om half8 er zijn, de andere dagen om 07.00u beginnen, wel vroeg.....maar ja, komt goed!! groetjes van ons,

Jeroen

@Mariet
Dankjewel, geeft niets hoor :) Haha, ja tis wel gelijk vol beginnen, moet voor morgenavond mijn eerste assignment inleveren en maandag beginnen de colleges. Heb niet echt vakantie, maar kom nog een weekend naar huis, ga nog naar Budapest voor een career event, en waarschijnlijk nog wel een andere trip :P

@Marielle
Ja tis gelukkig een erg gezellige groep. Vanavond hebben we bijvoorbeeld met zijn 10en pasta gekookt in de gezamenlijke keuken en gisteren zijn we naar een bar geweest :) Zo dan moet Stefan ook vroeg beginnen, alvast heel veel succes!!

Groetjes,
Jeroen

swedenexchange

Hey,

Wat leuk om al die verhalen te lezen over studeren in zweden. Ik start in oktober aan het KI maar heb helaas nog geen kamer. Weet jij toevallig of er in jouw complex kamers vrij zijn/komen? De locatie zou ideaal zijn.

Groetjes

Jeroen

@swedenexchange
Ik ben een exchange student aan de Stockholm School of Economics en het gebouw waar ik woon is eigendom van de universiteit en speciaal voor exchange studenten. ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!